torsdag 23 februari 2012

Pratstund med en Geckoödla

Jag fick besök när jag stod på Yadkin-dansbanan idag och fixade lite. Den lilla gröna Geckon hoppade ner framför mig och vi började prata. Typiskt nog glömde jag alldeles bort att fota. Undras just om han blir grön av ilska om jag lånar en bild från hans blogg? Jag lovar att lämna tillbaks den sen..snälla gecko pretty please with sugar on top?

Bild tillhörande Ramos McWinux, lånad från hans blogg



[10:57] Gittrika Mint: hur många ödlor finns det i SL?
[10:57] Gittrika Mint: finns det statistik?
[10:57] Ramos McWinux (mcwinux): vet inte men geckogruppen är ca 20
[10:57] Gittrika Mint: ok
[10:58] Gittrika Mint: vi får införa fler ödlor till SL helt enkelt
[10:58] Ramos McWinux (mcwinux): Men det finns andra ödlor. Ibland kallar de visst
folkavor för ödlor men det stämmer inte
[10:58] Gittrika Mint: skräcködlor har jag hört talas om
[10:58] Gittrika Mint: men inte sett
[10:58] Ramos McWinux (mcwinux): Finns sådana också. De är inte utdöda
[10:59] Gittrika Mint: nä
[10:59] Ramos McWinux (mcwinux): Du gillar svart och rött, är du farlig?
[10:59] Gittrika Mint: nej jag är jättesnäll
[10:59] Gittrika Mint: helt ogiftig faktiskt:)
[10:59] Ramos McWinux (mcwinux): Du bara luras med färger
[10:59] Gittrika Mint: du tänker på svarta änkan nu?
[10:59] Ramos McWinux (mcwinux): Ingen gecko skulle våga äta dig
[10:59] Gittrika Mint: haha
[11:00] Gittrika Mint: känns betryggande att höra:)
[11:00] Ramos McWinux (mcwinux): du har svart klädsel och röda skor - varning för gecko
[11:00] Gittrika Mint: oj inte meninggen att sända ut såna signaler:)
[11:00] Ramos McWinux (mcwinux): Byt inte hår till svart eller rött för då törs ingen gecko ens
titta på dig
[11:00] Gittrika Mint: jag blir en hälsofara för geckos alltså?
[11:01] Ramos McWinux (mcwinux): du ser ut som en sådan då
[11:01] Gittrika Mint: ojoj
[11:01] Gittrika Mint: jag måste byta kläder då innan ödletemat
[11:01] Ramos McWinux (mcwinux): Jag försöker skrämma mina kompisar genom att ha
nästan svart hår, är ju lite röd vid ögonen
[11:01] Gittrika Mint: jaa:)
[11:02] Ramos McWinux (mcwinux): Fast de anar att det är något galet för vi har egentligen
inte hår
[11:02] Gittrika Mint: fattar dom att det är en peruk?
[11:03] Ramos McWinux (mcwinux): Gecko gör det men det är värre med varaner, stora ödlor
med liten hjärna
[11:03] Gittrika Mint: kan bädda för missförstånd där då?
[11:03] Ramos McWinux (mcwinux): Varaner ska man ta det varligt med

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar