onsdag 29 februari 2012

Hur ser ett troll ut?



........såhär:


8 kommentarer:

  1. Tacksam om mitt namn inte spekuleras hit o dit.
    Jag hittade en blogg som jag linkade till som så många andra nya bloggar jag linkat till.
    Jag har ingen aning vem Prim Team är.. och jag spekulerar inte om vem det är heller... sådant brukar oftast bli en Soppa som man ser på ovanstående text.
    Vad vinner Du Sjöfn med denna anklagelse, skulle jag vilja fråga????
    Herregud, skärpning Tack.

    SvaraRadera
  2. Från "alt" till "troll" där ser ni man kan jobba sig upp i SL och på mindre än två år.
    Det är viktigt att det kommer fram hur vi andra som inte hade med striden att göra påverkades av stridigheterna.
    Vart man kom på t.ex danskvällar med skandinaver var det inte frågan om "om" utan "när" någon skulle angripa en antingen öppet i chatten eller i IM.
    Jag har lagt den tiden bakom mig även om de obehagliga minnena poppar upp ibland men det kan jag hantera. Vill någon veta så berättar jag gärna. Har en "viss" sakkunskap i ämnet.

    SvaraRadera
  3. Det är Förvånande att se hur du/Vanadis hela tiden vänder allt som händer till att gälla bara er. Vad har ifrågasättandet av en ny blogg för gemensamt med om du känner dig påhoppad eller inte? Inte ett skit.
    Dessutom innehåller ditt FB inlägg faktafel. Vare sig jag Blanche eller Walle har något med Prim Team bloggen att göra.
    Och jag skrev i mitt inlägg som handlar om Second Sweden/Ambassadesimmarna att detta är inget bidrag till den påstådda häxjakten utan ett ärligt förslag till att göra något konstruktivt och representativt för svenska SL.
    Sen var det du som skulle leka journalist och göra drama och rubrik av det hela. Inte mitt fel du.........

    SvaraRadera
  4. Din eget faktafel är att du blandar ihop mig Sjöfn med Vanadis.
    Vi är fortfarande kusiner, jag Sjöfn är forskare och Vanadis är journalist i RL. Vi umgås mycket i båda liven och har tät kontakt.
    Att det är Walles text som uppenbarligen någon tydligen snott och återpublicerat det har jag fått bekräftat från Walle själv.
    Om jag gör ett Facebookinlägg där jag önskar att vi ska fortsätta att ha det fredligt och trevligt i vårt Second Life så kallar inte jag det för journalistik. Det vore att förhäva sig rejält.
    Är det så enkelt att "skapa drama" här som att skriva några rader i ett facebookinlägg eller en kommentar då har vi problem.
    -Sjöfn och ingen annan

    SvaraRadera
  5. Det är inget faktafel, jag har mina teorier om det där "släktskapet", och många med mig.
    Jaa jag vet att det är Walles text. Prim Team citerade hans öppna brev, och även svaret. Men därifrån är steget långt till att Walle skulle vara en av skribenterna i bloggen. Helt obefintligt faktiskt.
    Den sista meningen du skrev kommenterar jag inte alls utan överlåter till dig själv att begrunda för eget bruk.

    SvaraRadera
  6. Typiskt faktafel Gitt.
    Era "teorier" har väldigt lite med fakta att göra. Att "många tror någonting" gör inte "tron" till fakta. Snarare till skitprat och i förlängningen förtal.
    Mig rör det inte i ryggen längre, jag har varit alt till ett halvdussin olika andra i folktron ända sen jag började Slajfa och det skitpratet lär väl fortsätta långt efter jag slutat i Second Life.

    SvaraRadera
  7. Citat Vanadis:
    "Era "teorier" har väldigt lite med fakta att göra. Att "många tror någonting" gör inte "tron" till fakta. Snarare till skitprat och i förlängningen förtal". Slut på citat.

    Tänk på detta när du skriver detta:
    Citat Sjöfn/Vanadis:
    "Bloggaren Prim Team som tydligen är vår gamle Walle i ny skepnad kör repris på klargöranden om ambassaden från förra året med Blnche och Gittrika som sekonder." Slut på citat.

    En släng av taskig journalistik eller slant du bara lite på tangenterna??

    SvaraRadera
  8. Någon har inte snott någonting alls från min blogg. De har länkat till mig, en handling som inte är helt ovanlig inom bloggvärlden.

    SvaraRadera