onsdag 7 september 2011

De som skapar dramat

Hur ska man göra för att slippa "draaaaman" i svenska SL?? Ja knappast genom att sätta igång och tillverka t-shirts. När den som är grunden till bråket får det första exemplaret så har man nått lite fel med sin "mission"... Folk verkar koka av förbannelse och ilska skriver Kay...Vart? Vilka? Så mycket energier borde tas vara på ett tydligare sätt än att sitta på morgonmöten och mumla i skäggen. Det finns bara en mobbare anser jag, men så länge det finns folk som håller den avan om ryggen så kan vi aldrig komma till rätta med problemet. Jag tycker att sämjan i svensklägret är god. Vi samarbetar med tiderna runt våra event och har massor av trevligt prat när vi ses. För övrigt så hänvisar jag till bilden. Den säger allt.......

47 kommentarer:

  1. Som vanligt inte en enda sakuppgift (bara beskyllningar) som vi som står lite utanför dessa dramer kan ta ställning till..

    SvaraRadera
  2. Vem som är skurk eller inte ger jag fullständigt faan i. Och det finns alldeles för litet offentligt faktaunderlag för att kunna göra en rättvis bedömning.
    Jag vill inte ha tillbaka den situation jag som newbie hamnade i efter semestern förra året. Vårt SL var delat i två läger med "skyttegravar" på båda sidor av "ingenmansland" i vilket jag hamnade - "beskjuten" från alla håll. Lag A beskyllde mig för att vara en alt eller spion från Lag B och tvärtom. Jag mötte flera nya avor som bara vände om i vårt SL med orden -Vad faan är detta?
    Att jag blev kvar berodde på att det fanns så mycket annat att göra och att jag är bra på att hitta sånt.
    Vi mådde gott nu hela sensommaren utan internt bråk - den känslan vill ja behålla.

    SvaraRadera
  3. Var också ny i Second Life förra sommaren. Kom mitt in i en konstig stämning så jag mer eller mindre lade av ett tag, dels på att jag hade trevligare i RL dels på mycket jobb.
    Efter min "omstart" i SL har det blivit bättre hoppas det kan få fortsätta.

    SvaraRadera
  4. Kanske Kay besöker olika frukostmöten men på det jag var och även Kay och Vanadis bland många andra så hördes ingen förbannelse eller ilska och på direkt fråga till Vanadis så angav hon 5 namn på skurkarna på öppen chatt. Det trots att hon nu skriver att det finns alldeles för litet offentligt faktaunderlag. Det menar jag är att sprida rykten och se till att ett drama fortsätter. Dessutom talades det om namnlistor. Varför inte lägga det bakom sig och njuta av sensommarens fina stämning? Rozzanne

    SvaraRadera
  5. Tack för infon Rozzanne...Joo jag har vetat hela tiden att det pågår en omvänd häxjakt, nämligen på de avor som råkat ut för drottningens giftiga gadd, de avor som endast vill påpeka att drottningens agerande genom åren är ett solklart fall av mobbing.
    Lite av det jag personligen råkat ut för genom åren:
    Utpressning att flytta från en sim jag bodde på. Om jag inte gjorde det skulle all annonsering av min verksamhet dras bort från bloggen.
    Försök till att bestämma hur jag och en vän skulle fördela pengar vi vunnit på Halloweenfesten 2009.
    Ett tvång och tjat om att jag skulle sätta upp reklamskyltar för fjolårets Luciaevent.
    Jag tackade nej till att arbeta med nämnda event p.ga av mina hjärtproblem som var ganska jobbiga vid denna tidpunkt. Det var då helvetet bröt ut. Hon började bråka och efter det retas genom att underlåta att ta bort sina annonser om min verksamhet i sin blogg, trots många turer där jag med flera både bad och uppmanade.
    Sen blev jag hånad för min hjärtsjukdom.

    Jag anser att det är skamligt att en sån ava ska vara företrädare för vårt svenska Second Life.

    SvaraRadera
  6. Redan som noob lärde jag mig att de avor som hade "No drama please" i profilen skulle man skyndsamt dra sig undan. Det var alltid dom som var dom värsta, men som aldrig såg sin egen del i det hela.

    SvaraRadera
  7. -Nu pratar du en massa skit Rozz. Allt vad man säger kan vändas emot en bara man rycker ur det ur sitt sammanhang. Som jag sa då som nu så är det bara att läsa i SL-bloggarna vem som är ilsk på vem. Det kan vem som helst göra. Beskyll inte mig för att sprida skit bara för att jag kan läsa innantill. Det gör bloggförfattarna och de som kommenterar så bra själva så de behöver ingen hjälp. Vad jag menar i mitt inlägg, man kan tydligen inte vara nog tydlig, är att vi som bara läst bloggarna inte kan veta vad som försigått i IM, chattar, epost och annat. Utan att se allt det materialet -som man aldrig kommer att få göra - går det inte att säga vem som är skurk.
    -Hoppas alla orkar läsa HELA den här kommentarern innan ni lägger ord i munnen på mig.

    SvaraRadera
  8. -Att vilja slippa offentligt bråk och tycka att de som vill bråka kan gå och brottas i nån dypöl på egen hand hur fasen kan du få det till att jag är en ny DramaQueen Iendi?
    Snarare raka motsatsen.

    SvaraRadera
  9. Ojjjj.. Här var det liv i luckan!!
    Det som känns lite obehagligt i detta är 'namnlistor' !?
    Jag står säkert på den namnlistan och det får personer götta sig i hur bäst de vill.. men att hålla på med namnlistor, vad är det för trams på SL!?
    Men Rozzanne 'pratar väl skit' som Vanadis säger..hmm

    Apmel säger 'vi som står utanför dessa dramer' ..mm just de ja, men sakuppgiften blev väl tydlig från Gitt, eller????

    Vem är Sjöfn? Jag frågar bara, nu blir det väl liv i luckan för det oxå ;P

    SvaraRadera
  10. Men så sluta nu! -Jag gjorde en sammanfattning av de bloggar jag läst på morgonen som svar på en fråga.
    Namnlistor och allt annat är era egna påhitt. Gör inte en höna av ett strå av en fjäder.
    P.S Sjöfn Stoneshield är min RL-kusin från Marstrand.

    SvaraRadera
  11. Min kommentar var bara en allmän syn på detta med drama i SL.

    SvaraRadera
  12. Jag är inte van att bli kallad skitsnackare Vanadis så för att färska upp ditt minne så har jag skickat dig bild på vad jag pratar om, samma bild har gått till Blanche, Gitt jofn och Iendi.Rozzanne

    SvaraRadera
  13. Stort tack Rozzanne :) Svart på vitt liksom...

    SvaraRadera
  14. Då får jag väl publicera den bilden, naturligtvis en faximil i enlighet med lagen om citaträtt. Och de inlägg och kommentarer den dagen jag refererade till tidigare i just den diskussionen. Den del av diskussionen som Roz mycket behändigt har uteslutit.
    -Är det ingen som undrar vad Roz har för syften?
    -Ligger det i hennes intresse att skapa drama?

    SvaraRadera
  15. Roz är bara ute efter sanningen, vilket jag skulle önska att fler var. Men dom är så intresserade av dramat så dom glömmer vad som är samt och falskt.

    SvaraRadera
  16. "Dom" är ett fantastiskt behändigt uttryck ibland...

    Några frågor till Gitt
    1. Jag förstår inte hur en blogg skulle kunna "tvinga dig att flytta" särskilt inte en blogg där du sedermera uttryckligen har undanbett dig allt omnämnande av dig och dina arrangemang? Kan du utveckla detta.

    2. Beträffande Luciaeventet, vill jag minnas att du deltog i förberedelserna för Ambassadlucian innan jag dagen innan tåget skulle gå fick veta att du hade känningar av din hjärtsjukdom och problem med datorn.

    Det var väl inte så konstigt om någon i det läget bad dig göra reklam för arrangemanget eller hur?

    Att du har haft rätt att tacka nej är lika självklart.

    Det enda jag tyckte var lite märkligt i det sammanhanget var att du trots dina problem deltog i Tara Hill-kollektivets Luciafirande, men jag kan ju minnas fel.

    ...jag blir så trött på mig själv för att jag än en gång dyker ner i skiten...

    SvaraRadera
  17. P.S. Jag delar helt Blanches uppfattning om att hennes namn måste ha funnits med på en eventuell namnlista, om det inte rentav har toppat listan.

    SvaraRadera
  18. P.P.S. Beträffande flytten så såg jag strax efter att jag skrivit mina kommentarer ovan ditt inlägg förra sommaren om bakgrunden till flyttningen, Gitt.

    http://sl-gittrika.blogspot.com/2010/07/flytten-av-mandagsborsen.html

    Det du säger där motsäger helt eller delvis det du säger nu, vad ska man tro på egentligen?

    SvaraRadera
  19. Men Bock, låtsas inte vara dum för det är du absolut inte.."en blogg kan inte få mig att flytta"...suck, du vet mkt väl vem som äger den bloggen och denna ägare har sagt att "jag vill inte göra reklam för MB när du håller till på "den där simmen"...det känner flera till att det var så...
    Jag upplevde motsättningarna så stora mellan bloggägaren och simägaren att jag ville flytta för att försöka förbli neutral. Men innan jag verkställde detta så körde bloggägaren med påtryckningar under en längre tid. Dennes intention var att få mig därifrån för att kunna fortsätta att göra reklam för min verksamhet.
    Bara faktumet att hon hade den viljan tycker jag är fel, men det kanske inte du tycker Bock?
    Nej inte konstigt att hon bad om hjälp med reklam,men hon ville heller inte respektera mitt nej. Hon respekterar ingenting blev jag varse senare.
    Ja jag deltog i TaraHills Lucia för att det var betydligt mindre förberedelser och dessutom inget tjat på att man "måste" slänga upp en annonspelare. Tjat och tvång kväver- i alla fall i min värld.

    SvaraRadera
  20. Om jag får säga så här, Gitt. Det var jag som hade hand om Lucia-tåget - PetGirls enda roll i sammanhanget var att ställa sig i ledet, lyssna på instruktioner och lyda dem.

    Jag kände inte att jag utövade något tjat och tvång mot någon i det sammanhanget, i varje fall inte så att någon skulle kunna ta allvarlig skada av det eftersom tonen hela tiden var skämtsam. Fast det är klart, det var min upplevelse...

    Jag hade uppskattat om du redan i god tid innan hade berättat för mig vad du upplevde och att du övervägde att hoppa av. Som det var nu stod jag dagen innan inför ett fullständigt oväntat besked om att du nog inte skulle vara med. Du pratade inte med mig om detta själv förrän dagarna efter.

    Naturligtvis skulle det aldrig falla mig in att tvinga någon med hjärtproblem eller datorkrångel att delta i en helt frivillig aktivitet. Jag måste däremot få uttrycka min förvåning över att ditt hjärta och din dator klarade av ett liknande frivilligt arrangemang till synes utan problem.

    SvaraRadera
  21. Om JAG får säga såhär; Pettan betedde sig mot mig som om HON var bossen.
    Jo min dator och uppkoppling är fortfarande väldigt random.
    Och-jag skrev det i den förra kommentaren att det kändes betydligt bättre för hjärtat att utföra ett åtagande fritt från tvång och mkt förarbete.
    Konstigt btw att jag grillas som fan medan den som verkligen är skyldig får stå kommentarsbefriad..men det blir ju en bieffekt av rövslickandet tyvärr...

    SvaraRadera
  22. Rozzanne förvanskar sanningen genom att utelämna voicarna - Det voicas rätt flitigt på Kickis kafé. När jag fick bilden kom jag ihåg allt. Jag har utpräglat bildminne.
    På frågan: Vilka är det som är luven på varandra idag då?
    Svarar jag: Tina, Blanche etc Vilket var helt korrekt för det var pajkastning i blogg med vidhängande kommentarer.
    Och Rozzanne vem är det du inte vill varna?
    Ett sämre bevis har jag sällan skådat så jag kan bara undra vad du Roz har för syfte med att publicera en halv konversation?

    SvaraRadera
  23. Vi spånade vilt om hur vi skulle stoppa bråket! Ett förslag var att göra en namnlista typ
    -Vi fredliga avatarer protesterar mot bla bla bla..
    Där den som ville kunde få skriva på. Ingen "top most wanted".
    Idén skrotades, hördes i voicarna, på grund av sin otymplighet i hanteringen.

    SvaraRadera
  24. Tacksam on ni inte tar upp mitt namn igen i era kommentarer eller vad det nu månde vara någonstans!
    Jag vill INTE se det igen!!!

    *No more comments*

    /Blanche

    SvaraRadera
  25. P.S när det gäller bullshit alltså DS

    SvaraRadera
  26. I just det här inlägget jag tänkte på hade du gjort en kommentar Blanche så det hade känts oetiskt att utesluta dig. Men jag tar inte upp dig i något sammanhang på pin kiv.
    Det är tyvärr ett av problemen när någon vill skapa drama att även åskådarna blir nerstänkta med skit. Speciellt när en obetydlig struntsak får så orimliga propotioner att den får 26 kommentarer!
    Tyvärr är det en risk man tar när man kommenterar att kommentarna efteråt kan förvränga det man skrivit rätt ordentligt.

    SvaraRadera
  27. Men Vanadis, varför ska du blanda dig i en sån här sak om du är rädd att bli felciterad?
    Detta gäller inte ens dig, utan bloggdrottningens taskiga beteende.
    Ja vi är många som blivit nedstänkta med skit från henne. Det är helt rätt sagt. Och obetydlig skitsak är det inte, inte om du frågar de som drabbats av henne.

    SvaraRadera
  28. Vilka är rövslickare Gitt? Någon av de som gjort kommentarer här?

    SvaraRadera
  29. Apmel jag menar de som kan ägna spaltmetrar åt att tala i dronningens sak, att försvara henne som om det vore kungajuvelerna, utan att inse att hon sårat en del avor genom sitt beteende.

    SvaraRadera
  30. Har du inte läst alla kommentarerna Gitt? Jag blev angripen av Rozz med falska anklagelser som jag beskrivit ovan, då tar jag mig rätten att försvara mig när och var som helst.
    -Men nu tar jag TFIF och helg och skiter i den här sörjan.

    SvaraRadera
  31. Jag upprepar Apmels frågor, Gitt.

    "Vilka är rövslickare? Någon av de som har gjort kommentarer här?"

    Fär övrigt vill jag gärna nämna namnet Blanche! (Jag vet inte riktigt varför det bara ryckte fså förskräckligt i min kropp av iver att få skriva det!)

    SvaraRadera
  32. Bock och Apmel, här är svaret: De som kan ägna spaltmetrar åt att tala i dronningens sak, att försvara henne som om det vore kungajuvelerna, utan att inse att hon sårat en del avor genom sitt beteende.

    SvaraRadera
  33. Har inte försvarat någon annan än mig själv. Sluta vänd och vrid på allt som sagts i den här tråden.

    SvaraRadera
  34. Gitt, jag frågar igen, på ett tydligare sätt. Vilka "rövslickare" "har ägnat spaltmeter åt att tala dronningen sak, att försvara henne som om det vore kungajuvelerna, utan att inse att hon sårat en del avor genom sitt beteende"?

    Det är bra för själen att tala ut ibland, Gitt, kläm fram namnen på rövslickarna nu! Vi vill alla veta vem de är så vi slipper sitta och gissa.

    Om du inte nämner namn så gissar jag att du menar "Celeste", "Bastian" och den där mystiska skandinaviska människan bara för att nämna de första tre jag kommer att tänka på.

    Avslutningsvis får jag än en gång en obändig lust att säga Blanche, Blanche, Blanche, bara så där rakt ut i luften och av ingen orsak eller anledning som helst!

    SvaraRadera
  35. Jag hade en bra kommentar på gång där jag skulle utveckla lite mer vad jag menar, men när jag ser den senare halvan av ditt inlägg så bestämde jag mig för att strunta i det.
    Du sänkte nivån på ditt resonemang ett antal snäpp så jag inser att du kommer aldrig bidra till att nåt ändrar sig i det här fallet. Genom att skriva som du gör så rättfärdigar du dronningens beteende.
    Dessutom visste jag inte att du gillar att psyka Blanche? En fullständig nyhet för mig..
    Och--sluta låtsas gissa och spela dum för det är du som sagt inte.

    SvaraRadera
  36. Jag tycker inte hellar att du är dum, Gitt, men jag förväntar mig ett ärligt svar på veilka du betraktar som "dronningens" "rövslickare".

    Jag skulle verkligen uppskatta och respektera ett uppriktigt och rakt svar från dig på den frågan genom att du anger ett eller flera namn.

    Vad synd att du inte kunde använda den bra kommentaren som du hade på lager, men Gitt det behövs inte fler antydningar och undflyende vitsigheter. Ärlighet mot dig själv och dina läsare skulle innebära mycket och säkerligen uppskattas och respekteras av oss alla.

    Jag är ledsen att du inte tycker om att jag försöker skämta med Blanche, och lutar därför genast! Om Blanche skulle ha tagit illa upp för detta ber jag henne självklart om ursäkt för det.

    SvaraRadera
  37. Om vi återgår till. Drama they say they hate but they create it.

    @Apmel/@Bock + alla som läser : back to 2009 ! Jag kan definitivt intyga att PG via IM förbjöd mig (och andra)att skriva om "EARTH" events i hennes grupp annars blev man bannad från gruppen. Det är bara en liten detalj i det hela, inte för att vi brydde oss om det, klubben va väldigt poppis utan den "hjälpen" men ni ville ha lite info och där fick ni det.

    Peace & Love...

    PS::: Är det inte märkligt att PG aldrig svarar på kritik i olika bloggar? Deja vu...känsla

    SvaraRadera
  38. Jag behöver inte, och kommer inte att skriva några namn här. Ni vet vilka ni är som alltid, alltid svarar för dronningen. Bara att kolla svarsfrekvensen härovan..

    SvaraRadera
  39. Det var ledsamt och väldigt oärligt av dig Gitt, men självklart kan ingen tvinga att säga rakt ut vad du vill och menar med dina fortsatta antydningar.


    Jag har redan berättat hur jag kommer att tolka din fortsatta tystnad, alltså gissar jag nu att de du menar att rövslickarna är "Celeste", "Bastian" och den där mystiska skandinaviska människan.

    SvaraRadera
  40. Jag vet inte vilka dina nicknames står för och jag bryr mig inte heller. Du och dronningen får leka i eran låssasvärld.
    Och jag anser inte att jag behöver svara upp inför dig, du är ingen domare och min blogg är ingen rättegångssal. Jag skriver mina åsikter utifrån det jag varit med om och har upplevt.
    Konstigt att närapå alla vet vilka jag menar, utom du Bock...mycket konstigt...

    SvaraRadera
  41. Regner med at Vanadis sikter til meg da hun skriver på frokostmøte "....och en norska som bråkar". Jeg følte meg ivertfall truffet. Føler vi oss truffet så ligger det helt sikkert noe i det....ikke sant Bock? Å kalle mitt lille blogginnlegg for bråk...ja da tåler du fint lite Vanadis.
    Jeg har ikke delt personkonflikten mellom meg og pettan med "alle", men jeg har gitt støtte til Gittra, Blanche, Loo og andre som har blitt utsatt for hennes kyniske måte å opptre på. Utad opptrer pettan som et offer og gir uttrykk for at ho ikke forstår hvorfor enkelte reagerer på hennes væremåte...noe som mange utenforstående også gjør. Du har ikke opplevd pettans manipulerende og belærende måte å skrive IM på, særlig når ho ikke liker det som blir gjort eller sagt. Det grenser nesten til en psykopatisk kald og gjennomtenkt utpsyking..kald og beregnelig. Jeg ser det i hennes blogg, hvor flink ho er til å bake inn små "stikk" i sin tekst. Stikk som muligens bare de i konflikt med henne kan forstå.
    Jeg fikk også NO DRAMA t-skjorten sammen med en tekst som har blitt publisert i en annen blogg.."Man skiljer sällan på person og sak!" sto det. Vel, det er personen pettan jeg har en konflikt med og vi har hatt uoverensstemmelser i mange saker men helt fram til jeg skrev bloggen min for en liten uke siden så har jeg forholdt meg ganske rolig i denne konflikten. Jeg kunne ikke tie lenger da Bock dro fram paraleller mellom en konflikt og hatet til Anders Breivik, jeg ble skuffet og sint. Derfor blogget jeg, fordi det er så utrolig respektløst og det vitner om at Bock har en utrolig dårlig evne til å sette seg inn i denne konflikten. Det har jeg sett lenge siden han har utnevnt seg selv som en "forsvarer" for pettan uten evne til å se andre sider. Det er så svart hvitt. Det er ikke noe hat, det er en konflikt, som jeg faktisk ikke er intressert å megle i. SL er stort, jeg har sagt klart fra til Pettan at ho bør ligge unna min IM. Jeg gjør mitt og velger bort arrangement der jeg kan støte på henne, jeg trenger ikke på død og liv være der ho er...SL er for stort til det. Jeg nyter SL og lar ikke denne konflikten påvirke meg (med unntak av det omtalte blogginnlegget til Bock). Det burde dere "som ikke er en del av en konflikt men blir forbanna" også gjøre i stede for å sitte på frokostmøte med "NO Drama t-skjorte" og hisse dere opp over drama...og skape enda mer.

    Mialinn

    SvaraRadera
  42. Vad jag vill och hoppades på Gitt, var att du skulle släppa antydningarna och säga rakt ut på ett ärligt sätt vem du syftar på.

    Det skulle kännas välgörande efter alla dina halvkvädna visor och antydningar om du bara var ärlig mot dig själv och dina läsare och berättar vem "rövslickarna" är! Vi andra kan ju faktiskt ha nytta av att veta det i framtiden.

    SvaraRadera
  43. Ditt inlägg på din blogg var välgörande i sin ärlighet, Mialinn, det ska du ha all respekt för. Du var den första som bröt tystnaden och talade om vad som hade hänt och vad du hade reagerat på.

    Jag delar inte alss din - och dina vänners - analys av mitt "Hatred"-inlägg, men det kommer jag att utveckla varför på min egen blogg när det passar mig.

    SvaraRadera
  44. Nu är det ju bara en person som saknas i denna tråd. Bjud in henne så kan ju din blogg, Gitt funka som ett runda bordet samtal i stället för en domstol.
    Ha det gott//
    Chaplin Early

    SvaraRadera
  45. Bock dina kommentarer säger tyvärr mer om dig än om mig. Så tråkigt för dej att du inte fattar vad man skriver.
    Jag behöver inte, och kommer inte att skriva några namn här. Ni vet vilka ni är som alltid, alltid svarar för dronningen. Bara att kolla svarsfrekvensen härovan..

    SvaraRadera
  46. Eftersom du inte vill säga vad du menar rakt ut måste jag försöka tolka vad du säger.


    Du anser alltså att jag är en rövslickare, är det så det ska förstås?

    SvaraRadera
  47. @ Bock McMillan....med all respekt, nu är dina inlägg off topic... ingen reaktion på mitt inlägg och Mia Linn ??? / NEO

    SvaraRadera