söndag 25 september 2011

Att sabba ett event

Det hände tyvärr under den bejublade konserten med OLAOLA på MB igår.
Apmelina verkade vara där i ett annat syfte än att deltaga i glädjen och välkomnandet av en i SL alldeles ny artist, och sånt kommer aldrig att accepteras på MB.
Det har förekommit utdrag ur chatten på Appes blogg men inte hela. Här följer HELA.
Jag har dock tagit bort applådgestures, namn på de oskyldiga som bara bad om tystnad, och annat prat så detta är den koncentrerade biten av vad som sades:

[12:04] X: Aallotar så söt du är

[12:04] Apmelina Slingshot: om Allotar är söt är jag Hitler

[12:05] X: är du Apmelina
[12:05] Gittrika Mint: haha Apmelina
[12:05] Y: Aallo är jämt söt

[12:05] Apmelina Slingshot: woot

[12:05] Y: tänker inte ens kommentera det där.

[12:05] XX: haha.. det är du inte alls apmelina.. det har jag fått höra att jag är! ;)

[12:05] YY: ah vadå, lite bränd bara ju Apmelina, det hindrar väl inte ngt

[12:06] Apmelina Slingshot: bodde du granne med Allortar Ola?
[12:06] Aallotar Takaaki has left draw distance.
[12:06] Aallotar Takaaki has left the region.
[12:06] Aallotar Takaaki has left chat range.

[12:06] Y: nu räcker det väl apmelina

[12:06] NN: Jaha, och vad var poängen med det Apmel?
[12:06] NN: förstöra eller?
[12:06] Aallotar Takaaki is Offline
[12:06] Apmelina Slingshot: ingen söger till meju att hålla kåäft
[12:07] Y: nu fick du henne åka hoppas du känner dig nöjd nu!!
[12:07] X: gör vi inte?
[12:07] YY: ok Apmelina, håll kädten då :D
[12:07] Z: håll käft
[12:07] Z: haha
[12:07] Gittrika Mint: men jisses jaa Apmelina, inte bra
[12:07] K: jävla gubbe
[12:07] YY: eller ngt mer rättstavat då ... *S*
[12:07] Apmelina Slingshot: jävla gubbe!
[12:07] NN: djävla gubbe....
[12:08] X: ja Apmelina....ni var rätt lika

[12:08] Apmelina Slingshot: yay OLa!

[12:09] Apmelina Slingshot: my place or yours tonite?

[12:09] Z: hua
[12:09] Gittrika Mint: är du full Apmelina?

[12:10] Apmelina Slingshot: haha Gitt..inte än..men fråga min primatar

[12:10] X: självklart är han det Gitt....nmen det ursäktar väl inget

[12:10] Gittrika Mint: med tanke på ordvalet så......

[12:10] Apmelina Slingshot: ursäkta X!!??
[12:10] X: otrevligt uppträdande

[12:11] Apmelina Slingshot: nazister hör inte hit
[12:11] Gittrika Mint: inte mobbare heller
[12:11] Apmelina Slingshot: att mobba nazister är oaky
[12:11] X: men du är ju här och drog parallel om dig och Hiutler Apmelina
[12:11] Gittrika Mint: inte här, här är det dramafritt
[12:12] YY: om du vill sänmka dig till deras nivå så Apmelina
[12:12] Apmelina Slingshot: ok.. bäst ni bananr mej då
[12:12] YY: nä, skiter i dig ist
[12:12] Z: men sluta tjafsa
[12:12] Apmelina Slingshot: X kan väl uinte banna mej hos Gitt..så håll käft
[12:12] Z: let it be

[12:14] Apmelina Slingshot: TYCKTE PRECIS ATT oLA SJÖNG EN SÅNG OM EN NAZIST GRANNE

[12:14] Z: Håll käften nu

[12:14] Gittrika Mint: otroligt
[12:14] Apmelina Slingshot: TALA INTE om flör mej att hålla käft z!
[12:14] Z: JO Apmel
[12:15] Z: njut av musiken nu
[12:15] Apmelina Slingshot: det gör jag Z
[12:15] Z: ㋡


[12:20] Moderation: Ejecting and banning (Loading...) .
[12:20] Avatar ejected.
[12:20] Apmelina Slingshot has left chat range.
----------------------------------------------------------------------------------
Jaa vad säger man? Och vi om undrar varför det inte kommer några nya till SL?
Här är en av anledningarna. De som vill sabotera och förstöra glädjen för andra, i detta fall Appe. Helgens bottennapp, så jävla lågt...

Bilden snodd från Appes blogg, snygg bild förövrigt.....

14 kommentarer:

  1. Trist att det blev så. Jag trodde det skulle räcka med att jag loggade av för att han skulle lugna ner sig och sluta förstöra för alla andra, men så här med facit i handen så inser jag ju att det hade inte spelat någon roll vad jag än gjorde, bara att jag dök upp på hans radar var tillräckligt.

    Jag tycker det är intressant, på ett tragiskt vis, hur en gubbe som aldrig sagt så mycket som ett hej till mig kan veta så mycket om mina åsikter och hur jag står politiskt. Ännu mer intressant är det att se hur diskussionen går runt det hela i hans blogg, där ingen ens är intresserad av att ta reda på om hans uttalande är sant eller inte utan bara kommenterar utefter korta uttdrag och fyller i resten med sina egna förutfattade meningar.

    Jag har klart och tydligt första gången han gjorde detta påhopp på mig talat om att inget av det är sant, det är inte åsikter som jag har. Det han håller på med är förtal och försöker använda mina vänner mot mig för att vända övriga vänner emot mig. Men han har helt enkelt bestämt sig för att han känner mig, så låt han göra det då.

    Det som upprör mig är att han även i samma slag mot mig ifrågasätter mina vänners omdömesförmåga att själva kunna avgöra vem jag är och vad jag står för. Han idiotförklarar mina vänner och förstörde för mer än bara mig.

    Jag är tacksam för alla som ställde sig upp för mig och gjorde en markering om att det inte är okej att kalla någon för något så vidrigt som nazist faktiskt innebär. Alla som pratat med mig mer än 10 minuter vet nog rent instinktivt att det är åsikter som jag verkligen inte delar. Det var ett oprovocerat slag under bältet. Att höra och känna ert stöd efteråt betydde mycket för mig, så tack.

    Tur att Apmel inte vet att jag har en hund i RL vars utseende påminner om en tysk officerare enligt mina klienter på jobbet, rasen är ju dessutom tysk och bara namnet "Schnauzer" låter väl lite nazistiskt? Ingen köper väl en sådan hund utan att vara lite nazist själv, innerst inne? Sen får vi ju inte glömma att jag har en tysk bil med. En av mina närmaste vänner i RL är desutom tyska och inte bara det, hennes pappa kämpade faktiskt i kriget... för nazisterna. Nej, detta är nog bevis som vi inte får nämna till herrn i frågan. Men ni lovar att inget säga va?

    Jag är så himla lessen Gitt för att det blev som det blev igår.

    Aallo

    SvaraRadera
  2. Men älskade gumman, du ska inte känna någon som helst skuld i detta. Det här är en griefers verk
    och tyvärr funkar det nog inte ens att tillrättavisa utan vi får endast beklaga hans trångsynthet och extremt taskiga uppförande.
    Vi håller såna ifrån oss helt enkelt.
    Vi som vet bättre, Aallo, vet dina värderingar och att du är en guldtjej!
    Tveka aldrig att komma till MB, där kommer alltid dörren stå öppen för dig! Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag har bara en kommentar till chattloggen. När Apmelina utbrister "jävla gubbe" några gånger är det för att hon sjunger med i Olas refräng i låten Jävla Gubbe. Ola tyckte för övrigt enligt egen utsago i sin egen blogg att det var ett jättebra gig. Woot Ola!

    SvaraRadera
  4. Hahaha Aallo den var bra!
    Pössa Schnauzern från mig -din hund alltså.
    Bäst att vara tydlig ;P

    SvaraRadera
  5. Är det din enda kommentar Appe? Ja det var ju väntat....
    Så klart att Ola gjorde ett toppengig! Han äger!
    Men det hade varit roligt att få njuta konserten UTAN dina griefande påhopp. I fortsättningen får vi det, tack och lov..

    SvaraRadera
  6. Jag börjar allt mer inse att det är nästan mer intressant att följa SL när man inte längre är inloggad, och det är ju fler än jag som inte är på några event som har åsikter...

    Igår kväll såg jag att Blanche gjort ett inlägg som heter "Att skapa Drama" och jag blev direkt nyfiken och sprang till den blogg som inlägget riktar sig till...

    Jag kommer inte här skriva vad jag tycker om vare sig banning eller vad man sagt på eventet utan det jag reagerade på är hur vissa personer i Second Life L Ä L S K A R att skapa drama och bråk och man gömmer det i någon patetisk form av försök till att verka reko.
    För vad händer i natt? Jo direkt rusar Bock dit och avlägger sin professionella synpunkt på saker och ting och självklart kan han inte se något fel i det som sagt...

    Bock och andra älskar att prata om mobbning och "witch hunt". De snackar om hur vissa, jag var/är ju en av dom, älskar att förstöra, bråka och vara taskiga. Gång på gång har dom förfärats över hur jävliga vissa vi är/var och de tycker det är rent förskräckligt hur dom/vi får hålla på. Själv är dom bara rena sanningsvittnen, de finns inget ont i dom och dom lutar sig allihopa mot Guds ord om total rättvisa och godhet...

    Inatt visade Bock och hans kompisar vilka som egentligen tillhör "mobbnings maffian", för det saken handlar om är att de bryr sig inte ett skit om vad som är sagt, utan man ska försvara vissa till varje pris. De skiter i vem som har rätt eller fel, bara de får rätt

    För en månad sedan pratade vi lite i iendis chat, det var inget bråk utan det var en normal dag. Dagen innan hade det däremot varit ett jävla liv på grund av Tina som sprungit omkring och tjafsat och haft sig. Hon var själv där denna dag i chatten, och så bumbs dök Bock upp och började tjata om att han minsann inte ville vara med i den gruppen längre för det pågick mobbning. Jag själv blev så jävla less på skiten så jag gick ur gruppen men jag skrattade länge åt vad som skedde senare. För Bock skulle nu, enligt sin blogg, ta en funderare på om det som skett var fel eller inte, och efter några dagar kom hans/juryns dom, och Bock hade då kommit fram till att han inte överreagerat eller något annat. Nej nej, allt var alla andra fel och även när folk inte mobbar Tina så mobbar dom henne i alla fall. Det blev resultatet av hans "dom".

    Nu är det samma sak. Han får kritik i kommentarer och direkt skrivs ett inlägg som heter "Is Bock a god". Han förlöjligar ALLA som kritiserar honom, utan pardon.

    Jag sade det redan sommaren 2010, och jag säger det igen. Ni, som du Gitt, och andra som gör event gör så enormt mycket bra åt svenska SL men jag kommer aldrig förstå mig på varför ni låter vissa, extremt få, personer förstöra så här hela tiden.

    Fattar ni inte att det är DOM som mobbar er. Det är dom som, genom att använda martyrskap och jävligt överlägsen attityd hela tiden förstör och gör att stämningen är som den är emellanåt.

    Och jag tycker faktiskt det är på tiden att alla slutar upp med att springa omkring och låtsas om att det är ok, för det är det inte. Sådana här saker händer ju hela tiden. Det är lugnt i 2 veckor och sedan exploderar det igen. Det som skedde igår var jävligt onödigt sagt, men det är ju efterdyningarna som sitter i.

    Nu sitter "Maffian" på sina bloggar och skriver om hur missförstådda de är, hur fel du hade som bannade, hur dum den är, och hur korkad ditten är, och om några veckor är det dags igen.

    Den enda jävla witchhunt som pågår är den som Tinas gäng bedriver. Det är hon och hennes kompisar som förstör, ingen annan. För inte fan kan det vara en slump att det oftast är väldigt lugnt på eventen när dom INTE är där eller uttalar sig efter?
    Eller är det också en slump att Tina, som säger sig vilja hjälpa alla i SL, inte nämnde Iendi förrän jag stuckit ifrån hennes sim?

    Nej, det är skitsnack från början till slut, och som sagt. Det är fanimej dags att alla börjar inse vilja mobbarna, förstörarna, och maffian verkligen är.

    SvaraRadera
  7. Stående applåd till dej Walle! Underbar kommentar, precis så är det!

    SvaraRadera
  8. Om jag hade stått och dillat om att någon är nazist på valfri pub irl så är jag tämligen övertygad om att vakterna hade sett till att avlägsnat mig därifrån, så vad är skillnaden? Och förresten, är det inte åtalbart att kalla någon för nazist?

    SvaraRadera
  9. You know I have always liked you Gitt, men jag blir inte alls förvånad över din stående applåd till Walles hatfulla inlägg.

    Walle, vars kommentar i övrigt inte förtjänar någon kommentar, lyckas i sedvanlig ordning vända även denna incident mot Tina och skylla den på henne.

    Det är fullständigt fantastiskt hur Walle, du själv Gitt och alla ni andra i häxjägargänget i ert blinda hat lyckas dra in Tina i ett sammanhang där de enda som har agerat är Apmel och jag.

    Tina, Apmel och jag själv tillhör till skillnad mot er häxjägare inte något gäng, vi umgås faktiskt inte alls. Ni projicerar här era egna sekteristiska umgängesvanor på andra.

    Jag vet att det kan vara svårt för er i kollektivet att bli utpekade som hatare och mobbare, men ärligt talat ni har gjort er förtjänta av det - och fortsätter att göra det.

    SvaraRadera
  10. Jag förstår Bock att du tycker att det är ett grupphat och en grupp-häxjakt mot Tina, men nu ligger det till så att vi hatar inte till vardags och äter små barn till frukost. Vi är inte ens en sekt eller vad du nu kallar det för. Vi umgås inte heller varje dag, som du tycks tro. Men vad vi har gemensamt är att vi har mycket goda grunder att tycka illa om Tinas beteende under åren.
    Om hon nu är det helgon du vill upphöja henne till, hur kommer det sig att vi inte får läsa HENNES EGNA kommentarer på allt som sägs? Är nåt fel så dementerar man ju fort som fasen.
    Vi som opponerar oss VET vad hon gjort oss för ont, vi har samma erfarenheter från att ha en dispyt med henne. I like you too Bock....

    SvaraRadera
  11. Och Bock, vad fan kallar du dig själv?
    Med din överlägsna stil som samtidigt ska verka så jävla rättrådig och duktig. Som skriver långa inlägg där totala felaktigheter får stå kvar trots påpekanden. För du bestämmer ju själv sanningen, eller hur.

    Sedan var det ju så att mitt inlägg inte handlade om Tina, utan det var ETT exempel på hur du agerar. Den berömda dagen då du började skrika mobbning (ännu en gång) kom du in i en diskussion och sedan sket du totalt i att flertalet försökte poängtera att det INTE var bråk i chatten. Sedan bestämde du dig att det visst varit det i alla fall.

    Du dömmer hur du vill Bock, du sitter hemma framför din egen dator, bestämmer en verklighet och sedan får den gälla. Du försvarar vissa personer intill döden oavsett om du har insyn eller inte i vad som skett.

    Jag skiter i vad du anser och tycker om mig, men kom för fan inte och spela duktig Bock. Du är minst lika jävla bra kålsupare som alla andra.
    Fy fan rent ut sagt

    SvaraRadera
  12. Tack för att du delar med dig av dina synpunkter, Walentine Andersson.

    SvaraRadera
  13. @Bock: Nu handlade ju inte Walles kommentar om henne, utan var ett exempel på ett missförstånd som fick dig att skrika i högan sky och utmåla oss/de som häxor och sektmedlemmar än en gång.

    Gitts inlägg handlar om Apmelinas uppträdande på ett event där en nyfiken taggad nybliven SL-musiker tar sina första steg in i Secondlife, och vars konsert överskuggas av glåpord i local chatt om att Aallotar är en nazist. Hur kan du försvara ett sådant beteende, jag bara undrar?

    Om du var en krog-ägare IRL och någon stör den artist du har bokat och dennes publik, skulle det vara okej för dig? Skulle personen få stanna kvar och fortsätta tjafsa, eller skulle vakterna/du se till att den personen få lämna stället?

    SvaraRadera