onsdag 1 februari 2012

Mångsidigheten i Second Life



Vår käre Sven är sur och "grumpy" igen. :) Denna gång på Linden Labs sätt att marknadsföra SL med olika teman på sin hemsida..Bli en vampyr, upplev Linden Realms, köp rosa "tuttinutt" grejor till Valentine-dagen, skaffa virtuella djur m.m.
http://svenidyll.wordpress.com/2012/01/31/efter-blod-kommer-tuttinutt/

Jag tycker att detta är en utmärkt bild av vad Second Life har att erbjuda. Man kan intaga vilken skepnad som helst, rollspela, dansa, bygga. Förverkliga en dröm som aldrig kan bli förverkligad i RL.
Mångsidighet är aldrig fel. Jag har hört om avatarer som blivit utfrysta och ifrågasatta för sin shapeshifting. Trist, eftersom det är möjligt i SL att både efterlikna verkligheten och "fly" den...Valet ska vara fritt.
Vad LL skulle lägga krutet på är just det första steget in för en nykomling. Det är mkt att sätta sig in i med att stå, gå, flyga, hitta till viktiga knutpunkter för nya.
Vi har många duktiga hjälpare i svenska SL-lägret som fångar upp de nya vi ser, men hur är det med de som hamnar på "internationell" mark? Förr landade man direkt på Help Island efter reggningsögonblicket, men idag vet jag inte.
Och Sven, visste du inte att män klär i rosa? ;);)


9 kommentarer:

  1. Tror inte Sven har koll på att det är Alla Hjärtans Dag 15 februari och hur stort det är i den anglosaxiska världen :)
    Den gamla numera skrotade (?) "mamma-pappa-barn"-reklamen för SL fick ju antalet nya slajfare att störtdyka så det är bara att hoppas att Linden Lab lärt sin läxa.

    SvaraRadera
  2. Det där med Vallentine-dagen är inte min grej, det passar inte med "grumpy"-stilen. Men kanske ska det vara så här på SL och då hoppas jag att Linden kör en "old grumpy man"-månad snart, då kanske Sven också får blomstra ut riktigt.

    SvaraRadera
  3. Behövs det en "old-grumpy-man-day? -Det tycker jag vi har året om. :) -Varför inte ett "Happy and life-affirming"-år istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart det ska vara en "old-grumpy-man-day" men jag gillar förslaget om att den skall vara alla dagar.

      Radera
  4. Det finns plats för alla karaktärer i SL, speciellt för "grumpy-old-men". :) Fråga mig, jag vet. Jag har några av dom på min vänlista och dom är jättegulliga;)

    SvaraRadera
  5. @Sven; "old-grumpy-man-day" "ska" inte vara alla dagar den "är redan" alla dagar :)
    @Gittrika -Jodå de är söta de små liven.
    Jag föredrar och vill dra mitt strå till stacken för att alla ska få sin rättighet att må bra.

    SvaraRadera
  6. Måste bara få rätta Vanadis lite, den där kommersiella hjärtedagen infaller den 14 februari. :)

    SvaraRadera
  7. Ha ha - Rätt månad i alla fall - jag struntar i vilket, ser jag "ett byte" slår jag klorna i honom oavsett dag året runt. :)

    SvaraRadera
  8. Psst glöm inte det romantiska också Vanadis ;)

    SvaraRadera