lördag 4 augusti 2012

Liten uppdatering om streamande


Det gick helt åt skogen med Winamp..programmet ville inte identifiera mitt headset. Jag såg flera ämnen på olika ljudtek-forum som hade samma problem som jag. Man måste alltså gå in i inställningar och ändra om när man ska prata, sen ändra tillbaks till musik. Vilket resulterar i en massa massa tysta sekunder. Låter ruskigt oproffsigt om du frågar mig. :) En kille hade t.om en radiostation, och han streamade ändå, användandes just denna "teknik".
Jag dissade Winamp och installerade SAM istället och voila! Nu funkar det! Jag ska bara öva lite..:)Återkommer med överraskningar sen....tihi

Fast idag slappar jag på Akeyo..inte för deras dansers skull, utan de coola donutsen med olika sittanimationer.
Ha en härlig lördag! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar