söndag 13 september 2009

Största draken??






Inatt skulle jag testa att segla till Da Boom på egen hand. Jag navigerade mej smidigt fram med hjälp av Mini-map'en. Simcrossingen gick galant....fram till näst sista simmen. Där blev det en megakrasch. När jag tp'ade mej tillbaks till det stället höll jag på att få en smärre chock! Ett moln av partikeleld kom farande. Jag fick zooma kameran låååångt ut för att se vad det var därnere på marken. Frostland, beat this if you can! :)) (jämför storleken med mej som hänger i luften ovanför!)
Den lille gullige saken hade ett nithalsband och en egen matskål som det stod Spot på. Precis när jag skulle klappa honom lugnande på ryggen så såg jag skylten.........
Den fortsatta resan till Da Boom gick bättre. Jag har inte hunnit forska nåt om denna sim som ska vara den allra första i SL's historia. Det verkar inte finnas så mkt dokumentation kvar.
Återkommer om det.
HÄR kan man förresten besöka den där hiskeligt stora draken...Monsters Sanctuary på simmen Immaculate...om man törs alltså ;)




1 kommentar: