onsdag 19 september 2012

Conformational Change----Art


En annan installation på en av SLs många konstsimmar har fångat mitt öga.
Selavy Oh's "Conformational Change". 1000 primmar formade till enorma kuber som ändrar läge vid beröring. Man kan alltså flyga kors och tvärs kuberna och se dom ändra form, sakta, sakta och lite i taget.
Underbara foton, som vanligt, av Mikka Klaar. Hon gav mig 30 bilder (:o)men jag valde efter mkt funderande 3 st för bloggen här.
Resten kommer, hoppas jag, att kunna ses via en fotosida som Photobucket eller Tumblr.
Jag ska bara ha fotografens medgivande först..;)

Läs mer om Selavy Oh's verk här

http://slurl.com/secondlife/MetaLES/130/129/21

Passa på att se installationen på simmen MetaLES innan den försvinner:)

Foto: Mikka Klaar
Foto: Mikka Klaar
Foto: Mikka Klaar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar