måndag 10 september 2012

Avslutning av Spirit-utställningen

'jag skrev förut om utställningen "Spirit" av Claudia222 Jewell som har funnits större delen av året på simmer Art Screamer.
http://sl-gittrika.blogspot.se/2012/08/spirit-av-claudia222-jewell.html
Idag stängde den med en stor avslutningsfest. Jag tänkte sticka dit, men avskräcktes när jag såg att det var ca 75 pers på simmen!
Dock var jag där en stund i går natt istället för att i lugn och ro kolla igenom allt för sista gången.
Det finns även möjlighet att se mer av Claudias verk. Hon är en av en grupp som håller till på LEA1 för tillfället. "A rusted Development".
http://issuu.com/pjtrenton/docs/a_rusted_development_exhibition_catalogue

Jag tänker inte uttala mig om de andra utställarna här, för jag var bara här för att se på Claudias del i det hela.
Jag gillar hennes mjukt rundade figurer och gestalter, på gränsen mellan fantasi och verklighet.
Låt bilderna tala för sig själva. Ett tack igen till vännen och "Art-ist-ish" Mikka Klaar för fotografiskt kunnande. :)
Först 5 bilder från simmen Art Screamer:




Nämen titta där är ju jag! :)

Och de tre sista från simmen LEA1:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar