söndag 6 maj 2012

Museum of Surrealism


Där var jag igår kväll. Ett Salvador Dali-inspirerat ställe där man kan få se att det går utmärkt att skapa surrealism med primmar, sculpts och script. Jag hade trevligt sällskap med mig och vi hummade och analyserade där vi gick omkring bland verken.

Glöm inte att besöka de andra husen på simmen med, t.ex The Museum of Amazing Illusions. Jag hann bara kika in där som hastigast, men blev visuellt halshuggen i bästa trolleristil, råkade bli slukad av en grön orm och duckade för flygande porslin från ett dukat bord! :) Missa inte denna sim alltså! NC med adress till samtliga hus finns vid tavlan jag står vid på bilden.

http://slurl.com/secondlife/Enchantment%20Island/84/42/22



Klockorna i tavlan roterar, vilket förstärker effekten av en fallande Alice.

Hihi syns det att jag dragit ner på draw eller?:) Just där vid tp platsen var det nödvändigt, men sen behöver man se. Gå försiktigt över bron bara;)

Det läskiga ansiktet tränger ut ur tavlan då och då. Duktigt scriptat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar