torsdag 23 juni 2011

Midsommarpyssel

Har du klätt midsommarstången ännu? Nää just det, det gör man väl på midsommaraftons morgon? Jag fixade till min stomme redan i veckan som var, men det berodde ju på att den skulle stå klar på MB i måndags.
De nuvarande banden som sitter i är gjorda av en taggtrådssculptie som jag färgat blå och gul.
Men idag kommer jag att göra en variant som har breda dekorationsband. I edit-rutan ser man sifferinställningarna. Om man vill ha bredare eller smalare band ändrar man bara i "Hole Size X"-parametern. Jag valde 0.05 som bredd.
Storleken är också väldigt variabel. Lek lite med siffrorna i "Size X, Y eller Z".
De här banden passar även utmärkt att ha som dekorband runt stolpar, pelare eller varför inte en fin ljusslinga om man ersätter färgen med en ljuskedjetextur? :)
Varianterna av utseende på en midsommarstång är många. Blommorna i min stång t.ex är en handmålad textur. Ringarna är torusknutar i sculpt .Och- man får slösa med prims och dekor, det är ju bara midsommar en gång om året! ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar