måndag 21 februari 2011

Veronica Franze på OneLove 26/2!!




Äntligen blir det premiär för SL's nyaste sångfågel Veronica!
Iendi Laville har gjort en intervju med henne. Den beskriver vår nya artist väldigt bra:

Veronica Franze som är vår nästa liveartist på OneLove är en 22-årig tjej från Jönköping som skriver eget material. Liksom vår förra RL artist som spelade hos oss, Lyssa Cerise (sl-namn) så är det NEO som fått in henne i vår värld. Lite skeptisk var hon till en början, men nu är hon verkligen sugen på att få dela sin musik med oss. Jag som lyssnat in mig på hennes låtar som finns på Myspace vet att det här är något som ni alla kommer att gilla. Veronica har en fantastisk röst.
För någon som redan tidigt vet att man vill satsa på musiken så är det estetiska programmet på gymnasiet ett självklart val, så även för Veronica. Under den tiden gav hon också många konserter så det är en van artist vi får höra. Förutom sång och gitarr spelar hon även fiol, och har spelat i olika folkmusikgrupper, med både svensk och irländsk musik. Den första konserten på OneLove, den 26 februari, blir en konsert med bara sång och gitarr. Men eftersom hon just byggt upp en egen studio där hemma är det inte otroligt att vi så småningom får höra henne till inspelade bakgrunder.
Drömmen är så klart att kunna leva på sin musik. Men hon väljer ändå att satsa på ett yrke. Och passande nog så är det till ljudtekniker hon utbildat sig. Nästa steg i den karriären är en utbildning till ljuddesigner som hon ska söka sig till. Det här året har hon ett mellanår, där hon ska spela in sina låtar och komponera nytt. Att då få testa sitt material på en publik i SL ser hon som en stor fördel. Och vi vet ju att responsen från vår publik är stor och omedelbar, så det är med spänning hon ser fram emot sin spelning.
Som musikaliska förebilder nämner hon bland andra Ane Brun och Kristian Kjellvander. Men har svårt att se det som att de har influerat henne till hennes musik.
– Kanske låter konstigt, men jag tänker aldrig i de banorna. Jag skapar det som är rätt för mig, det som kommer naturligt. Jag tänker inte på att det ska låta på det ena eller det andra viset och det är viktigt för mig! Att det är genuint skapat från mitt inre och inte från det yttre, det jag hör.
Ni som inte har möjlighet att höra Veronica på OneLove lördag den 26 februari, får en ny chans på Måndagsbörsen den 12 mars.
Veronicas spelning på OneLove är ett samarbete mellan Måndagsbörsen, Connemara Hills, P&R Place, OneLove och NEO Timeless.

Veronica Franzes helt färska blogg hittar ni här.
Myspace

http://slurl.com/secondlife/Yadkin%20Valley/116/185/41

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar