torsdag 25 november 2010

Byggplattform eller garage?


I'm really in a car building mood right now. It's fun and exciting to see a new vehicle appear in front of me, and very educating as well... :) It's a good help to let the mother prim stand on even gridnumbers, e.g. X=200 Y=40, because then it's easier to place the other parts. I've already got scripted chassis with wheels and seats that can be used as mother prim. ( I'm soo spoiled..) It saves some work.
So yes, the platform will soon be crowded with various cars and other strange vehicles. Hmm, I think I'll have to move to a sandbox soon for further building...


Nu är jag på bilbyggarhumör på allvar. Det är så kul och spännande att se ett nytt fordon uppenbara sig framför mig. Och väldigt lärorikt dessutom...:) Det är en bra hjälp att låta moderprimmen stå på jämna gridnummer ex. X=200 Y=40 för det underlättar när man ska placera de andra delarna. Nu har jag redan färdigscriptade chassis med hjul och säten som kan användas som moder. ( Jag är sååå bortskämd..) Det sparar en en del arbete helt klart.
Så jaa, plattformen kommer snart att fyllas med olika bilar och andra märkliga fordon. Hmm, jag tror jag får flytta byggandet till en sandbox snart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar