lördag 5 juni 2010

Gridstatistik


Vid ett par tillfällen nu har jag sett att en ava kommer till min hemmasim, stannar nån minut och sticker lika fort. Många gör så iofs, men den här har fångat mitt intresse, mest på grund av namnet tror jag. Virtual Littlething...
Jag kollade lite noggrannare i profilen och såg att denna ava har en uppgift att fylla.
Den registrerar olika saker på varje sim ungefär en gång i månaden.
Resultatet av undersökningarna hittade jag på Gridservey.com En oberoende, fristående( från LL) verksamhet. Just i den länken finns alla detaljer som rör Haven Paradise..hmm ser att vi delar server med två andra simmar. Jag har hört att det är i stort sett 1 sim = 1 server, men nu när antalet simmar växer så måste dom kanske komprimera lite. Det är ju sånt man får ta med i beräkningen då när man tittar på lagg? Vad gör dom på de andra simmarna? Nåt krävande?
På sidan där kan du titta efter just din hemmasim och se om den får ha servern för sig själv eller om det är flera på den:)

2 kommentarer:

  1. För en fullsim är det 1 sim/server men för homesteads simmar är det 4simmar/server eftersom de ju har en del beränsningar med prims och samtida avor och sånt...

    För att ha homesteads måste man ju först ha en fullsim så jag gissar att haven därför är en blandning av nån fullsim och resten homesteads...

    Us

    SvaraRadera