torsdag 15 april 2010

Dragracing



Det finns dragracingbanor i SL. Kul, men varken min dator eller SL's servrar kan ge den sporten nån rättvisa inworld. Men det är alltid kul att testa och hitta saker som är precis som irl.
Att stå vid sidan av en dragstrip när bilarna accelererar iväg är bland det mest öronbedövande som finns. Man klarar sej inte utan hörselskydd och då menar jag inte de där små gula plupparna man trycker in i öronen utan riktiga kåpor.
Nu kan man ju tävla i olika klasser, allt ifrån enklare gatbilar till sk.topfuels med kompressorförsedda V-8-motorer på 400 hästkrafter.
Banan är ca 400 m lång och man kvalar in 2 och 2 i en stege, ungefär som i en tennisturnering.
Har ni vägarna förbi Mantorp Park när det är "Action Meet" 6-7 augusti?
Missa inte att se tävlingen irl:)

2 kommentarer:

  1. Finns ett knep, kom förbi mig i SN, låna min Sport Boat 230 och korsa en simmgräns på femmans växel, JISSES vilken fart du får :-D

    Kram Trasan

    P.s En fallskärm på ryggen är att föredra ;)

    SvaraRadera
  2. Hihi Trasan, det måste jag testa nångång!:))

    SvaraRadera