lördag 16 juli 2011

Uttråkad griefer

Man får alltid räkna med att få påhälsning av griefers när man jobbar med nåt i en sandbox. Jag brukar välja ABC. Det var den första sandboxen jag besökte när jag var helt ny. Den är lugn, förutom igår. En tjej, väldigt ung såg jag i profilen ställde sig PÅ mig och började fyra av ett 30-tal gestures, alla innehållande orden Fu--, bitch, get lost, shut up, die, och ett otal till jag inte minns nu.
Jag frågade vad som var problemet och hon svarade att hon helt enkelt var uttråkad, hade inget att göra.
Jag ignorerade alla gestures och började prata med henne. Undrade vad hon brukade göra i SL annars. Vilka platser hon hade sett, om hon byggt nåt o.sv.
Hon hade reggat sej för ca 2 år sen, men inte gjort nåt vettigt alls på den tiden verkade det som.
Då slog det mej plötsligt hur dålig informationen om SL är. Här har hela Teen-gridden integrerats med mature-gridden, men ingen har berättat för de yngre vare sig om netikett eller SL's alla otroliga möjligheter! :O
Hon stack iväg sen, men jag undrar hur många griefers man kan "omvända" genom att låta dom upptäcka saker och bli kreativa istället?
Second Life's PR-avdelning, har nån telefonnumret dit? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar