onsdag 6 juli 2011

Man lär sig nåt nytt varje dag....

Jag behövde backspeglar till bilen jag håller på att bygga nu. Den bästa realistiska looken har ju förståss FAB Chopper Parts. Och det är här det roliga börjar. Jag var där och kollade ett par gånger men upptäckte till mitt förtret att dom bara hade backspelar för vänster dörrsida. Jag kikade in hos FAB's granne Toney och frågade om han hade speglar för både höger och vänster sida. Då skrattade han gott och försäkrade mej att just detta gick han också bet på tills nån visade honom den viktiga "Mirror"- funktionen i editläge.
Så jag köpte FAB spegeln, stack hem, rezzade den, tog en kopia, och i kopians editfönster kryssade för "mirror" rutan i objectfliken.
Simsalabim, sen var det bara att vrida den klonade spegeln 180 grader. Och där stod även en högerspegel.
SL är inte bara kul, det är otroligt lärorikt med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar