lördag 28 augusti 2010

Problem med min hemmasim...

Sen några dagar tillbaks har min granne i Virtulo skaffat en sploder till sin shop.
Säkert bra för henne och traffic till den parceln men det gör att allt blir segt som sirap på hela simmen. Jag har påtalat detta för simägaren men han verkar inte bry sej. Dessutom är det en helt kommersiell sim så det är väl sånt som kan inträffa då. Det är ingen blygsam besöksstatistik heller..generellt är det ständigt minst 20 avor där och en gång i timmen peakar det upp till 50 nånting..hela dygnet..:(
Jag känner att det skulle påverka Måndagsbörsen alltför mkt om vi skulle ha det sådär under eventen. Vi kommer att känna av det..så jag har nu idag varit och kollat på ett annat ställe som är helt taget, om bara ägaren tillåter den lätta form av kommers som MB innebär. 3 timmar varje måndagkväll på 3900 meters höjd kan knappast störa nån..;);)
Jag återkommer så snart jag vet mer, men KOMMANDE MÅNDAGSBÖRS ÄR PÅ DEN VANLIGA PLATSEN, Virtulo.:)
Hihi, jag sa ju att hösten skulle bli händelserik, eller hur? :D

2 kommentarer:

  1. Annars Gitt finns det fin mark med kust och fullständiga rättigheter på Solace!

    SvaraRadera
  2. Tack för förslaget Kandi! :) Jag letade efter fler sammanhängande simmar med vatten, så man kan segla lite också. Men det skulle vara trevligt att bo på Solace. Jag kanske söker mig en liten alternativbostad där såsmåningom:) Kram!

    SvaraRadera