onsdag 25 augusti 2010

IKEA i SL


Jag var på IKEA irl idag, mest bara för att få lite inspiration att förnya lite hemma och att äta middag där i trevligt sällskap. När jag kom hem ville jag kolla om det fanns nån motsvarighet till IKEA i SL? Joodå, hela det blågula varuhuset finns, om än med lite förvrängt namn. Creatorn har klart blivit influerad av de svenska möblerna. Priserna är lite väl tilltagna här och där men sakerna är välgjorda.

Kolla in varuhuset...snabb IKEAbuss är det också..tar bara en sekund;)

2 kommentarer:

  1. Kul med när man gör om en bra sak lite gran:-) Jag vet inte vad IKEA skulle säga om detta - men det är deras sak.

    Historiskt i Second Life har IKEA dykt upp då och då både som varuhus och logga och grupp/er.

    De har alla försvunnit rätt fort. Med all rätt för så länge det inte är IKEA själva som är i Second Life. Och det gäller alla varumärken små som stora. Speciellt när man säljer och tjänar pengar på så sätt.

    En gång såg jag IKEA loggan på ett varuhusliknande bygge - i den lokalen sålde man vapen. Vilket inte stämmer med min syn på IRL IKEA och deras policy.

    DEN affären/byggnaden är borta den med sedan länge.

    /Tina

    SvaraRadera
  2. Jag har sett många ställen och produkter också som har "liknande/associerande" namn som irl, i ett försök att komma runt copyrighten. Dom blir ju inte så långlivade nej:)

    SvaraRadera