söndag 18 juli 2010

Lågt flygande fordon


För några dagar sen var jag med om en helt ny upplevelse av bilkörning i SL. Eddie tp'ade mig till Brilliant, en av SL's första simmar, bara ett stenkast från Ettan Da Boom. Hela simmen är en testbana för fordon i bästa off road-anda. Man klättrar lätt upp för ett 70 m högt berg på 3ans växel. Har man högre kan man dock riskera att hamna flera simmar längre bort om man trycker på lite.
På bilden har jag precis gjort ett hopp över kanalen på 4ans växel. Jag ser lite förskräckt ut och på väg att halka ur bilen. Sen dess har vi luttrade testförare fått en monster-hotroduppdatering av den flitige bilkonstruktören Eddie.;)
Ska bli jättekul att köra mera för man har både gravitation och bilens tyngd att hantera. Precis som irl. Inte helt lätt.
Vi får åka dit nån dag och smygträna lite, Blanche;)

1 kommentar:

  1. Ja, Gitt! Jag behöver verkligen träna att köra den där 'bjässen'

    (*;*)

    SvaraRadera