onsdag 17 juli 2013

Fraktal Förmiddag


Under SL10B dagarna kom det en besökare till vår (20+'s) parcel och bjöd mig till en exhibit på en av LEA-simmarna. Det visade sig vara Mac Kanashimi som har Mandelbrot Fraktal 3D Art installation.
I förmiddags begav jag mig dit och stod förstummad och hänförd och tittade på dessa fraktaler som rezzades i nya former var 8 minut.
Efter en stund kom självaste Mac till plattformen och hälsade mig välkommen.
Jag var frågvis och undrade en massa. Med min skruttiga grafik var det lite svårt att få grepp om dimensionen, men den täcker hela simmen. Man står på en transparent plattform ca 67 meter över "säkerhetsnätet" som han kallar det.


Rekommenderad draw distance är 400m.
All kalkylerad data är överförd till notecards.
Sen är det olika scripts för menyn, för läsandet av nc's, för att rezza objekten, för att styra byggandet av varje pattern. Ett jäkla scriptande med andra ord. :)
Mac berättade att rolling restarts bråkar med funktionen av scripten, vilket inte är en nyhet för "rr"s försvårar massor av saker i SL när de inträffar..:)

Jag fick följa med till "byggplattformen" som Mac kallar det.
Ett antal meter högre upp byggs en ny fraktal under 8 minuter för att sedan i sekundfart skickas ner till marknivå. I samma sekund sekund den rezzas för besökaren så har en ny formation börjat ta form uppe i luften.
Otroligt häftigt att se!


Mandelbrot Fractal 3D Art pågår till 31 juli. Passa på att se den medan den finns kvar! :)

Info Mandelbrot
Info Fraktal

http://slurl.com/secondlife/LEA27/5/6/2630

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar