måndag 24 maj 2010

Annorlunda tågtur


Jag pratade med Walle häromdagen om roliga tågbanor man kan råka på lite här och var i SL, och fick ett LM till en privat sim som har en tur på ca 20 min med en annan, mindre tågtyp.
Och jag stod där på perrongen och väntade....och väntade....trodde ett tag att SJ hade nån inblandning där för tåget kom helt enkelt inte...verkade inställt.
Så jag gjorde som värsta luffarna gör; jag började promenera längs spåret. Bakom en krök stod tåget i alla fall och jag kunde hoppa på där i stället.
Vid nästa station hoppade självaste simägaren på tåget, och jag fick guidning och han berättade om allt vi såg. Då kände man sej som en äkta turist;)
Prova gärna en tur du med. Jag kan inte garantera nån närvaro av ägaren igen dock:)

Pixelhaven

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar