fredag 28 januari 2011

Svensk



Jag var och kollade in simmen Sverige idag. Stannade till vid Annabellas Café för att ta en kopp kaffe. Hon var inte där, men hon lägger alltid nyckeln under mattan, så jag kunde enkelt ta för mig av det goda på frukostbordet.
Jag såg en stor lada intill hennes underbara trädgård och bestämde mej för att ta en närmare titt. Det är Lill Ling och hennes shop Romfriend design som flyttat dit ju.
Fantastiskt vackra kläder. Precis när jag skulle gå in märkte jag att en bekant närmade sig för att hälsa. Svensk! Lills och Ernsts schäfer. Jag har väldigt tidiga minnen från SL när jag ser honom. T.ex countrydanskvällarna i deras gamla lada. (Minns inte vad simmen hette nu.)
Då hade jag bara varit här i ca en månad, och Svensk tassade runt på dansgolvet och försökte stjäla gästernas öl. Och jag var rädd att trampa på honom. Linedance kräver utrymme liksom..hihi
Hursom, vi gosade en stund innan jag stack hem igen:) Kul minnen!

I was exploring the sim Sverige today. Stopped by at Annabellas Café for a cup of coffee. She wasn´t there, but she always put the key under the door mat, so I could easily find my way to the breakfast table there:)
I saw a big barn beside her beautiful garden and decided to take a closer look. It's the new neighbour Lill Ling and her shop Romfriend Design. Awesome clothes. Just when I should step inside, I noticed that someone I know was coming too greet me.
Svensk! Lills and Ernst's german shepherd!
I have early memories from SL when I see him. I remember the country dance evenings in their old barn. Me as a n00b, only 1 month old, and Svensk roaming around the dancefloor, trying to steal beer from the guests. :))
And I was afraid to step on his paws. Line dance demands space..hihi
Anyhow, we cuddled for a while before I went home again.:) Nice memories!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar